כחלק מלימודי התיכון  אנו מעמידים לבחירת הבנות, 4 מגמות לימוד: 

ביולוגיה, אומנות, תקשורת ולימודי א"י/מחשבים.

צוות האולפנא רואה  בבחירת מגמה משימה משמעותית עבור הבנות המורכבת מתהליך של  ברור, איסוף מידע, קבלת החלטות ובסופה בחירה של מגמה שתתאים לבת תוך התחשבות בכישוריה, בנטיותיה וביכולתה.

מטרות התהליך

  • הבנות תוכלנה להעריך את כישוריהן, נטיותיהן ומגבלותיהן באופן ראלי.
  • הבנות תלמדנה לקחת בחשבון את מירב האפשרויות על מנת לבחור באפשרות הטובה ביותר עבורן.
  • הבנות תדענה להעלות מערכת שיקולים רלוונטית  ועניינית לשם בחירת המגמה המתאימה ביותר עבורן.
  • הבנות תדענה שכל החלטה יש בחובה פשרה מסוימת וויתור על משהו אחר.
  • להקנות חשיבה שיטתית בנושא קבלת החלטות בתקווה שיהפוך בהמשך להרגל.

 

השלבים לבחירת מגמה

  1. סדנא בהנחיית היועצת בנושא בחירה וקבלת החלטות בכלל, ובחירת מגמה בפרט תוך דגש על השיקולים לבחירה מושכלת והכרות עם מודל לקבלת החלטות.
  2. מפגש של הבנות עם המנהלת הפדגוגית בנושא מבנה תעודת הבגרות ומקומו של מקצוע המגמה בתוכנית החדשה.
  3. מפגש של הבנות עם מורים המלמדים את המגמות השונות באולפנא.
  4. תהליך היוועצות של הבנות עם הורים/מחנכת/רכזת המקצוע/מנהלת פדגוגית/יועצת
  5. קבלת החלטה של הבת והעברת טופס בחירת מגמה למחנכת עד כ"ה באייר.
  6. אישור הצוות לבחירת המגמה ויידוע הבת וההורים.

 

אנו מזמינים אתכם ההורים להיות שותפים בתהליך הבחירה של הבנות.