לקראת שבת | הרב יניב כהן, ראש האולפנה

לכבוד שבת בהר-בחוקותי... פירוק הממשלה

התורה מצווה ביובל: "וּקְרָאתֶם דְּרוֹר בָּאָרֶץ לְכָל יֹשְׁבֶיהָ... וְשַׁבְתֶּם אִישׁ אֶל אֲחֻזָּתוֹ וְאִישׁ אֶל מִשְׁפַּחְתּוֹ תָּשֻׁבוּ".
חז"ל דייקו ש"אין דרור אלא חירות".

הרלב"ג מגדיר את החירות: "שיסור אז מכל אחד מיושבי הארץ הממשלה שתהיה לזולתו עליו ועל אחוזתו".

הניכוס, השליטה, הקניין, הרכושנות, מקבלים את המקום הנכון והטבעי ביובל וממקדים את האדם בחירות הפנימית מעצם היותו אדם (ומאמין) ולא חירות מדומה מכל צד חיצוני, יהיה אשר יהיה.

שבת שלום!

מסע 'מאני להנני' | שכבת ז'

פתחנו את מסע 'מאני להנני' עם הרב יניב למרגלות מערת המכפלה ומשם נכנסנו אל המערה, לשחרית אצל האבות והאימהות. לאחר ארוחת בוקר הבנות פתחו בטקס, על משמעות האבות לבניית האישיות שלנו "הביטו אל צור חוצבתם... אל אברהם אביכם ואל שרה תחוללכם" המשכנו לארץ האיילים לפעילות אתגרית כייפית! עברנו למעגלי שיח על התמודדות עם אתגר וכיצד התגברנו בגבעת עז וגאו''ן שהוקמה בידי נוער לעילוי נשמת 3 הנערים החטופים, דיברנו על אחדות וצמיחה מתוך משבר וכיצד אנו בונים עוד קומה. זכינו לשמוע את אמא של דסי רבינוביץ' ז"ל שחיזקה אותנו בסיפורים על דסי, של צמיחה, שמחה והרצון החזק להשפיע טוב על הסובבים. לאחר שהרב בירך 'מציב גבול אלמנה' נטענו עץ רימון שקישטנו בחלוקי נחל עם מילות חוזק וחוסן. תם יום שעסק ב'אני', בחוזקות ובכוחות של כל אחת ואחת.

היום השני של המסע עסק ב'הנני'- ביציאה מהמעגל האישי של כל אחת וההתחברות לעם, לקהילה, לשליחות ולערכים. כל זה היה באלון הבודד, מקום שהוא סמל. שמענו את סיפורה של סימה גיליס, בת כפר עציון, על קורותיהם בימי הקיבוץ, נפילתו והימים שאחרי. צפינו בחיזיון והסתובבנו בין המיצגים. לאחר מכן המשכנו למעגלי מחנכות, וכדי לממש את השליחות וראיית האחר הכנו צ'ופרים ושלט ענק לחיילים. את היום הזה סיימנו באמת הביאר להמחיש את היציאה מהמקום הקטן והצר, למקום רחב של כלליות ושליחות.

מסע 'בזכות נשים' | שכבת ח'

פתחנו את המסע בתפילה בקבר רחל, כדי להתחיל חיבור לשרשרת דורות נשים שבזכותן נגאלנו ונגאל. עסקנו במשמעות התפילה: אישית מהלב, או נוסח קבוע? המשכנו לשוק מחנה יהודה לפעילות עין טובה אחת לחברתה. ראיית הטוב שבכל אחת מהמעגלים הקרובים. לאחר הענקת המתנות, קפצנו בהיי-ג'אמפ- קיום הבטחה של האולפנה משנה שעברה. את היום חתמנו במסירות נפש של נשים- שתי שיחות משמעותיות: יישוב הארץ בעיר דוד ע"י אפרת בזק ומסירות נפש בגופו ממש למען הצלת יהודים - נטע לביא אשת הרב נחמיה לביא הי"ד.

את היום השני התחלנו בנחלאות. הרב יניב פתח בשיחה משמעותית על "חוסן נשים" ועל משמעות הברכה: "שעשני כרצונו!" המשכנו במשחק ניווט בעקבות נשים. בעקבות הרב דסלר שכיוון מנטילה לנתינה, התחלקנו לאגודות שונות ברחבי העיר לעשיית חסד באריזת מזון ובהכנת מארזים ליולדות. משם המשכנו לרובע היהודי, שם למדנו בחברותות על כוחן של נשים בלימוד תורה ושמענו שיחה מפי בוגרת האולפנה - מרים הראל, שבחרה לאחר שתי שנות ש"ל להקדיש שנה ללימוד תורה לשמה. הבנות התפעלו מהעניין ויש אפילו שאמרו שהן בע"ה רואות את עצמן גם. בדרכנו לכותל, ערכנו משאל רחוב בקרב נשים אקראיות בשאלה: מי הדמות הנשית המשמעותית בעינייך? משמח לשמוע שרוב התשובות היו: אמא, סבתא... מה שמחזק את העובדה שבעם ישראל, אימהות בונות עולם!
סיימנו בטקס למרגלות החומה בשירת: "השבעתי אתכן בנות ירושלים "

סמינריון אמונה | שכבת י'

את סמינריון אמונה פתחנו עם הרב יניב בבית הכנסת של כרם רעים, לאחר מכן שמענו שיחה מפי תושב הכרם, הרב אייל קהלני שדיבר על בחירה חופשית, וההבנה העמוקה שבאמת אין הדבר תלוי אלא בי, ומשם הכל מתחיל. עשינו הפוגת גלידות, ונפגשנו עם אפרים רימל, תושב נווה צוף ששיתף בגילוי לב על ההתמודדות האישית עם אובדן בתו נעם ואשתו ציפי בתאונת דרכים, שמהם יצאו הוא ובנו נכים. אפרים אמר לנו- לא למדתי שום דבר חדש בשנה וחצי האחרונות, אך בהחלט הייתי צריך להשתמש יותר במה שכבר למדתי עוד בכיתה י'.. לאחר ארוחת צהריים הכנו עוגיות לחיילים ששומרים עלינו, ושמענו סיפור על אמונה, את סיפור הקמת הכרם משלומית איזק- המשפחה הראשונה בכרם, היינו מרותקות. חזרנו לאולפנה ושמענו את הרב איתמר ליברמן, שחיזק אותנו מאוד. את היום סיימנו בהתוועדות ושירים עם הרב זאביק הראל.

את היום השני למסע פתחנו בשיחה עם הרב יניב על 'שיטת אלקנה'- אלקנה הוביל וצירף את העם אליו בעלייה למשכן אט אט ובאמונה גדולה. התפללנו בקבר שמואל הנביא, והמשכנו לירושלים לשמוע את הרב דוד מוריה שסיפר את סיפורו האישי. המשכנו לרובע שם פגשנו ברבנית עידית איצקוביץ' ושמענו שיחה מפי הרב טוביאנו על חיי אמונה. לאחר תפילה בכותל ירדנו לעיר דוד לשיחה עם אפרת חלמיש בעיר דוד. זאת רק ההתחלה, ואף פעם לא מסתיים...

ערב חשיפת מגמות | שכבת ט'

ברביעי בערב נפגשנו בזום בנות שכבת ט' והוריהן עם הרב יניב, עמליה, המחנכות ומורות המגמות, כדי להתרשם מכל אחת מהמגמות, ולשמוע אילו חוזקות באות לידי ביטוי בכל מגמה. בסוף הערב הרב יניב ענה על כל שאלה שנשארה פתוחה. עכשיו בנות יקרות, רק נשאר לכן לבחור מגמה ולהשתבץ... בהצלחה!

מפגשים כיתתיים | שכבת ט'

שכבת ט' נפגשה השבוע כל כיתה לפעילות גיבוש והרבה יחד עם המדריכות והמחנכות. התמונות מדברות בעד עצמן...

ומה מצפה לנו......

מוזמנים לעקוב אחרינו גם בדף הפייסבוק של האולפנה!