לקראת שבת | הרב יניב כהן, ראש האולפנה

לכבוד שבת במדבר... שומר החניות

סדר התנועה וחניית ישראל במדבר מעוגנים בפקודת מטכ"ל בפרשה: "אִישׁ עַל דִּגְלוֹ בְאֹתֹת לְבֵית אֲבֹתָם יַחֲנוּ בְּנֵ"י".

החזקוני מבאר ש-4 דגלי המחנות נשאו את שמות אבות האומה.
על דגל כל מחנה צויינו אותיות משמות האבות. דגל 1: האותיות הראשונות (אי"י= ר"ת: אברהם יצחק יעקב) דגל 2 האותיות השניות בשמות האבות (בצ"ע) וכך בשלישי וברביעי (חוץ מהאות ה' של אברהם שהענן היה בצורתה).

מסע ישראל לארצו, תלוי בנשיאת עיניים לאבות האומה, ובהפנמת המחויבות למזמור העובר מדור לדור, ושכוחם אינו נחלת העבר אלא הוא נוכח ופועל.

שבת שלום!

מצטיינת מחוזית!

ברכות ל מיה שושני המדהימה מהשמינית על זכייתה באות הפעיל המצטיין המחוזי.
הצטיינות במעורבות חברתית לאורך שנות התיכון בתחומי התנדבות שונים, ומתמידה בכך לאורך השנים בצורה מעוררת התפעלות.
כאשר הן האתגרים הלימודיים והן הקורונה לא מנעו בעדה ולא עצרו אותה מלתרום למען הזולת.
אשרינו מיה יקרה שזכינו בך🏆

מסע לפולין - תשפ"ב

מפגש הכנה למסע לפולין עם מדריך המשלחת, הרב אמיר ספוקוייני.

לימוד חוויתי ב- ח'2

לכבוד לימוד על 10 הדברות ערכנו בכיתה ח'2 לימוד חוויתי וארוחת בוקר חלבית.

פרס לזוכות

כיתות ז'2 וז'3 נהנו השבוע מפעילות חווייתית של חץ וקשת על זכייתן ביום ספורט🏹

מסע חטיבה תשפ"ב יוצא לדרך!

שכבת ז' מאני להנני

מסע מאני -להנני !
סיכום היום הראשון.

פתחנו בצעידה בדרך האבות שבגוש עציון. תוך פיתרון חידות מנחות בעזרתן למדנו על מידות ומעלות שאבות ואימהות האומה הנחילו לנו.

המשכנו לארץ האיילים - גלשנו באומגה, טיפסנו על קיר והלכנו על חבלים. מתוך זה גילינו כוחות חדשים וחזקים שטמונים בנו והוצאנו לפועל.

נסענו לשמורת עוז וגאו"ן, למדנו איך צומחים ממשבר, שמענו שיחה של אסף אולשינסקי שסיפר ושיחק את סיפור חייו. כמי שנדרשו לו כוחות להתגבר על דחיה וכישלון ,לעלות מעלה ולהתחזק ולהפוך למי שהוא כיום- מחנך המוסיף אור גדול.

סיכמנו במעגל כיתתי של גילוי הכוחות שבנו , השארנו מתנות של תכונות , מידות ומעלות משמעותיות ביצירה על העצים בשמורה.

כעת אנו בדרכנו לאולפנה לארוחת ערב, פעילות רשות ומנוחה.

מחר יום חדש -שעיקרו דגש על מימוש הכוחות לשליחותינו בעולם בע"ה.

צועדות בדרך האבות-

חוות ארץ האילים- עלה למעלה עלה

סיפור הצלחה ויצירה בעוז וגאון-

היום השני למסע שכבת ז
מאני -להנני!

השכמנו אחרי לילה חברתי בפנימיה באולפנה ,
לתפילה, ארוחת בוקר טובה וקדימה לדרך לממש ערכים,
התנדבות בשני מקומות נהדרים.
בחוות קשואלה שבגוש עציון סייענו בניכוש העשבים.
ובמפעל חסד שבקרית ארבע - ארזנו מצרכים למשפחות וניקינו את מתחם פינת החיילים ואנשים בודדים.

חזרנו לגוש עציון
לאלון הבודד
כדי להבין כמה חזק כח הזיכרון שהביא לשיבה לנחלת אבות.

הגענו לכפר עציון
לצפות בחיזיון
המתעד את סיפורו של המקום
שהוא בעצם הסיפור של כולנו בארץ ישראל.

שמענו את סיפורה של סימה גיליס
בת כפר עציון טרום הקמת המדינה , ילדה שחלמה ככל הילדים וזכתה לראות התגשמות דברי נביאים:
" גדול יהיה כבוד הבית הזה האחרון מן הראשון "( חגי)
ואכן - במו עינינו חזינו איך גוש עציון שהיה עזוב ומוחזק בידי אויבים , הפך לגוש פורח ומשגשג עם עשרות ישובים.

סיימנו במערת המכפלה,

שכבת ח'- בעקבות נשים

מסע בעקבות נשים🌻
היום הראשון..
הגענו הבוקר לעיר קודשנו- והתחלנו בניווט בעקבות נשים ברחבי נחלאות. בכל תחנה הבנות פגשו תכונה מסויימת אליה נתייחס במהלך המסע.
הבנות היו מקסימות, מלאות באנרגיות והאווירה טובה ונעימה💖

התחלנו בשמחה🤩
שמענו על זוג המשמחים מהשוק, שזכו בגן עדן בזכות השמחה שהפיצו לאחרים.
וקפצנו משמחה עד השמים באיי גאמפ.

המשכנו למעלה הזיתים, לשיחה מרתקת על מסירות נפש על ירושלים של הרב גדי שלווין.
דיברנו על ירושלים שמחברת בין כולנו, שהיא כמו הצוואר המחבר בין הראש והלב.
ממש כמו היכולת שלנו כנערות וכנשים לחבר, לאזן, ולהשתמש במוח והלב בהתאם לצורכנו.

סיימנו את היום בתפילה מרוממת בקבר רחל, דיברנו על אמא רחל שנמצאת איתנו בדרך ועל האימהות שלנו שמעבירות לנו בגנים שפע של טוב🥰

הבנות קיבלו לפני התפילה מכתבים מרגשים מאימותיהן. ההתרגשות היתה בשיאה והדמעות זלגו..

פתיחת מסע שכבת ח' בזכות נשים-

ניווט בנחלאות-

באמצע הניווט פגשנו את הבת והנכדה של הרבנית קאפח🥰

איג'אמפ-

מסירות נפש על ירושלים - עם הרב גדי שלווין

קבר רחל-

היום השני של המסע שלנו התחיל במידת החסד.
למדנו את סיפורו של מר עוקבא ואישתו ועל המקום המיוחד של האישה, שמצליח לראות מה הצורך של העני, להרגיש אותו ולתת לו תחושה טובה..
על הבינה היתרה שקיימת בנו.

התחלקנו למקומות התנדבות שונים, הבנות היו אלופות ובעיקר יצאו בתחושה שבאנו לתת אך קיבלנו הרבה יותר🎁

המשכנו למחנה יהודה לעבוד על העין הטובה שלנו👁️ כל בת קיבלה 5 שקלים ושם של בת מהכיתה והיתה צריכה למצוא בה נקודה טובה ולקנות לה משהו קטן שמתקשר לתכונה.
אחר כך ישבנו למעגל עין טובה בגן סאקר ודיברנו על השריר הזה- שככל שנשתמש בו יהיה לנו קל יותר לראות את הטוב סביבנו.💖

ולסיום היום הגענו לעיר העתיקה, עלינו לבית המדרש של מדרשת הרובע לחוות את אהבת התורה, למדנו שם על ברוריה, אשת ר' מאיר בעל הנס.
שמענו שיחה מרחלי צוברי שסיפרה על חייה ברובע המוסלמי והמקום של אהבת התורה הפרטית שלה.

ירדנו לתפילת מנחה בכותל וסיימנו בארוחת ערב מפנקת וטקס חגיגי ומסכם של המסע🙂

היה לנו מסע משמעותי ומרומם! כולנו תפילה שהמידות והנשים שפגשנו במהלך המסע ימשיכו ללוות אותנו ולהיות חלק ממנו🙏

התנדבות באריזות מזון אגודת אפרת ובבית אבות פנינת אבות בירושלים, הבנות עשו פעילות על יום ירושלים. הדיירים שיתפו בחוויות ילדות מהעיר ושרו יחד שירי ירושלים. מרגש!
"שתמשיכו תמיד לשמח אותנו , זה מתנה משמיים "

שוק מחנה יהודה-

העיר העתיקה, מדרשת הרובע ותפילה בכותל-

חיים של ברכה

שכבת י"ב זכתה אתמול ביום מיוחד המרכז נושאים שונים סביב החינוך לחיי משפחה.
שיעורי מחנכת, סיור במקווה בטלמון (ותודה לבלנית לאה האריס). שיחה מהמורה אביטל פישפדר ושיחה משירה מונסה מהמחלקה לקידום נוער וחנה צור מדריכה למיניות בריאה.
בסיום היום התקיים זום להורים ולבנות, בנושא בדיקות גנטיות לפני חתונה, בשיתוף עמותת דור ישרים.
היה יום מוצלח, גדוש ומחכים!

מהנעשה בפנימיה :)

השבוע בפנימיה!!
נכון שמריחים את הסוף אבל אצלנו בפנימיה תמיד יש אווירה מעולהה🤗
ביום שני זכינו לביקור של סיירת ישיבות ואולפנות בני עקיבא, שבאה לראות את האווירה בפנימיה שלנו.
וכמובן שהם נהנו לראות את הבנות שלנו גדלות לתפארת בפנימיה.
הבנות נהנו בחוגי מוזיקה נהנו ביחד וגם למדו קצת למבחנים (:
בערב השמינית הנדירות הובילו מאטר פוייקה מטורף! ישבנו יחד מסביב למדורה שרנו, ואכלנו אוכל חם וטעים שהבנות היו אחראיות להכין.
ביום רביעי היו חוגים כיפים ופעולה של המדריכות האלופות 👑 בנושא יום ירושלים
הבנות ענו על חידון בנושא ירושלים ועל כל תשובה נכונה הן קיבלו "כסף"(נקודות) שאיתן קנו במכירה פומבית מטורפתת פרסים שווים ומפתיעים (:
וכמובן שהרגשנו בחסרונם של השביעית והשמינית שלומדות בכל הכוח בהצלחה רבהה💓

יום ירושלים

אור לנתיבתי

מוזמנים לעקוב אחרינו גם בדף הפייסבוק של האולפנה!