בפרשתנו מסופר על חפירת הבארות ע'י יצחק. כל הבארות אשר חפרו בידי אברהם סתמום פלישתים ומילאום בעפר. והנה כשחופרים עבדי יצחק באר-הם רבים עליה עם הפלישתים וכך גם בבאר השניה. בבאר בשלישית הם לא רבים ולכן נקרא שמה רחובות -רמז להרחבה וצמיחה בארץ. מה משמעות חפירת שלושת הבארות ? ומהו העניין הטמון בשמות בארות אלו ?
הרמב"ן מסביר כי פסוקים אלו רומזים לשלושה בתי מקדשות. הבאר הראשונה שמה"עשק" רומזת לבית הראשוןאשר נחרב לאחר מחלוקות ומלחמות רבות.הבית השני ע'ש הבאר השניה "שטנה" שהמחלוקות והמריבות היו עוד קשות מהבית הראשון. הבית השלישי ע'ש הבאר השלישית "רחובות" היא על שם הבית השליישי יבנה במהרה בימינו ללא מריבות ומחלוקות אלא מתוך אהבה גדולה.
בחסידות מובא כי הבארות רומזים הן  לנפש האדם. ה"שפת אמת" [תרנ''ז]  מביא כי האדם בעצמו הוא עולם קטן שיש בו נשמה המשולה למקור מיים חיים.הגשמיות שבאדם מכסה את הנשמה כעפר המכסה את המיים. וכמו שיש בארץ מקומות עם מעיינות היוצאין בבקעה ובהר, כך עם ישראל נבדלים מאומות העולם בכך שהמעיין הפנימי בהן הוא נובע ביותר
אברהם מידתו הייתה הפצת אורו של הקב'ה בעולם ע'י השפעה חיצונית על הסובבים אותו.עבודתו של יצחק הייתה שונה לגמרי. יצחק לא מסתובב כדי לעשות "מבצעים" במטרה להאיר את העולם. יצחק רוצה לחשוף את מציאות ד' בתוך העולם עצמו. עבודת החפירה הפנימית בהתחלה היא "עשק" שדורש מאמץ ואח'כ יכולה היא להיות "שטנה" היינו התמודדות ואולי כשלון אך לבסוף כשמרכזים מאמצים ולא מוותרים מגיעים ל"רחובות"-הרחבה התפשטות המעיין הגדול שיש בכל אחד.
כך היא עבודת החינוך בדורנו . אנו נדרשים להשקעה מיוחדת ומאמץ כדי לגלות את הנפש הפנימית שיש בכל תלמיד. עבודת החינוך האמיתי היא ה"חפירה" בדרכים שונות ובנעימות בתוך נפש התלמיד שבאה לגלות את הנשמה המיוחדת שבו ולהצמיחה מאותו מקום.
כך לימדנו האדמו'ר מפיאסעצנא  קלונימוס קלמן שפירא זצ'ל בספרו המפורסם "חובת התלמידים" עמ ט:
"..אבל המחנך שרוצה לגלות את נשמת התלמיד הטמונה והגנוזה בו לגדלה ולהבעירה שתבער באש של מעלה למרום וקדוש..מוכרח הוא להרכין את עצמו לתלמיד המתחנך על ידו, ולחדור אל תוך קטנותו ונמיכיותו, עד אשר יגיע אל ניצוץ נשמתו הגנוזה אף נעלמה, להוציאה, להצמיחה ולגדלה"
זוהי עבודת החינוך האמיתי שמוטלת על הצוות החינוכי ועל ההורים.
בדרך זו  גם אנו באולפנה משתדלים להשקיע רבות בתלמידות בלימוד בברור הנקודה הפנימית שיש בכל אחת  ובפיתוח כל בת בדרכה המיוחדת  כדי שאורה הגדול יאיר בכל מקום אליו תפנה.
שבת שלום